더부스 브루잉 The Booth Brewing Co. The Booth Story – The Booth Brewing Co.

The Booth Story


더부스는 세계에서 가장 큰 크래프트비어 시장인 미국 진출에 성공한 한국 크래프트비어 브랜드입니다. 아시아 브랜드로는 최초이며 전세계적으로도 미국 시장에 도전하는 몇 안되는 해외 브루어리 중 하나입니다. 미국 서부 캘리포니아에 위치한 ‘더부스 캘리포니아 브루어리’에서 수준 높은 브루어들이 현지의 신선하고 다양한 재료로 만든 고품질의 맥주는 맥주 애호가들에게 높은 인기를 끌며,  캘리포니아와 서울을 상징하는 크래프트비어로 자리매김했습니다.

더부스의 핵심가치는 ‘타협 없는 맥주의 품질을 통해 고객에게 맛있는 감동을 선사’하는 것입니다. 모든 주류가 트럭 뒷칸에서 직사광선에 노출된 상태로 유통되는 것이 당연했던 시절부터 콜드체인(냉장유통) 시스템을 구축했습니다. 가장 신선하고 개성있는 맥주를 만들기 위해, 가장 퀄리티 높은 맥주 재료를 생산하는 미국 캘리포니아의 브루어리 부지를 인수, 맥주 제조 시설을 완비해 최고 품질의 맥주를 만들어내고 있습니다.  

“한국 맥주가 북한 대동강맥주보다 맛없다”는 편견에 맞서기 위해 전 세계 Top 3 Brewer Mikkeller와 콜라보레이션 하여 만든 “대’censored’강페일에일”은 20초에 1병씩 팔리고, 치킨과 어울리는 가장 완벽한 맥주 “치믈리에일”은 완판 행진을 기록하고 있습니다. 미식가들에게 인정 받아 인기있는 맛집에서 인기를 끌고 있는  ‘국민 IPA’, 방송인 노홍철과 콜라보한 ‘긍정신’은 수제맥주를 보다 쉽게 접할 수 있는 맥주로 인정받았습니다.

더부스는 맛에 대한 진정성만큼이나, 모두가 좀 더 쉽고 재미있게 크래프트 비어를 만나볼 수 있도록 노력합니다. 매년 국내외 미수입 맥주를 포함해 백여개의 다양한 맥주를 한 자리에서 만나볼 수 있는 국내 최고의 크래프트비어 축제 ‘더 비어위크 서울(The Beer Week Seoul)’을 매년 개최해 크래프트비어의 개성있는 맛을 더욱 많은 사람들에게 소개하고, 책, 영화, 요가, 라이딩, 러닝 등 다양한 취향을 가진 분들과 함께하는 이벤트를 기획하며 수제맥주의 문화를 한 단계 성장시켰다는 평을 받았습니다.

불과 5년전, 정말 맛있는 한국맥주를 선보이기 위해 경리단길 15평의 작은 피맥 펍에서 시작한 더부스는, 캘리포니아와 판교 자체 양조장에서 생산한 고품질의 맥주를 한국, 그리고 미국의 맥주 시장에 유통하고 서울 내 7개의 직영 펍을 운영할 정도로 빠르게 성장했습니다. 가까운 미래에 전 세계로 더부스의 맥주를 수출하는 순간을 꿈꾸며, 맛있는 맥주와 다양한 문화를 통해 더 재미있는 세상을 만들어갑니다.

Seoul & California, follow your fun

The Booth Brewing Co. began in May 2013 as a small pub in an alleyway of of Gyeongnidan. It was founded by Korean medicine doctor Heeyoon Kim, financial analyst Sunghoo Yang and The Economist correspondent Daniel Tudor, who wrote the infamous article “Fiery food, boring beer” in which he called out South Korean beers worse than North Korea’s Taedonggang beer. The three friends had a simple philosophy: to spread the love of our craft beer so that everyone can enjoy them at affordable prices.

Back then, we only had one beer, Bill’s Pale Ale, on tap. From there, The Booth Brewing Co. always looked to find ways to make the best beer in Korea. It went through many changes and the company grew fast.

The Booth collaborated with Mikkeller, world’s number 3 brewery according to RateBeer’s 2014 ratings, to create Taegang Pale Ale, South Korea’s triumphant answer to North’s Taedonggang Beer.

The Booth’s ambition to create the best beers did not stop there. In order to brew truly innovative local beer, The Booth Brewing Company established its own micro-brewery in Pangyo and acquire a brewery in Eureka, California. The Booth has churned out amazing beers of unique recipes that wowed the Korean population again and again.

We do more than just brew great beers. We believe craft beer should be approachable and its drinking experience fun.

The Beer Week Seoul (TBWS) is an extension of these efforts. It’s one of the most prestigious beer festivals in Asia, serving an extensive lineup of local hidden gems and globally-renowned beers. Moreover, as a result of our branding efforts, we won Bronze in 2017 DFA Design for Asia for Identity & Branding.

Watch us grow and continue to make changes.

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